.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گيلان سومين استان زائرپذير

مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان از برگزاري طرح نوروزي «آرامش بهاري» در بقاع متبركه استان خبر داد و گفت: گيلان سومين استان كشور از نظر زائرپذير است.

حجت‌الاسلام والسملمين سيد كاظم ميرحسيني اشكوري از آمادگي بقاع متبركه استان براي پذيرش زائران در ايام نوروز خبر داد.
وي با بيان اينكه بيش از 900 بقعه متبركه در استان وجود دارد، اظهار داشت: اين ميزان 10 درصد بقاع كل كشور را شامل مي‌شود و گيلان از نظر زائرپذيري سومين استان كشور است.
مديركل اوقاف گيلان با اشاره به اينكه 20 بقعه شاخص در استان وجود دارد، افزود: بازسازي بقاع متبركه از اقدام‌هاي اوقاف است.
به گفته وي، بازسازي بقاع متبركه بستگي به درآمد دارد و 40 درصد درآمد بقاع براي كارهاي ضروري هزينه مي‌شد كه در اين زمينه مشكلاتي وجود داشت و در حال برطرف شدن است.
ميرحسيني اشكوري از اجراي طرح نوروزي بهاري در بقاع متبركه گيلان خبر داد و گفت: اين طرح با هدف بهره‌برداري معنوي از بقاع متبركه در ايام نوروز، شناساندن امامزادگان عظيم‌الشان و تبليغ و ترويج فرهنگ وقف برگزار مي‌شود.
وي جذب مردم به ويژه جوانان و نوجوانان نسبت به بقاع متبركه و استفاده از ظرفيت بقاع متبركه و تعطيلات نوروز براي ارتقاي سطح فكري و فرهنگي زائران و مسافران نوروزي را از ديگر اهداف طرح نوروزي عنوان كرد.
مدير كل اوقاف گيلان برگزاري مراسم تحويل سال نو در جوار امامزادگان شاخص را نخستين برنامه اين طرح برشمرد و تصريح كرد: برگزاري نماز جمعه در 65 بقعه متبركه استان به ويژه در بقاعي كه در مسير مسافرت مسافران نوروزي قرار دارد از مهم‌ترين برنامه‌هاي طرح آرامش بهاري است.
وي توزيع بروشورهاي فرهنگي شامل زندگينامه امامزادگان، مباحث عقيدتي، ترويج فرهنگ وقف، برپايي نمايشگاه‌هاي كتاب، برگزاري مسابقات فرهنگي همراه با اهداي جوايز، تدارك برنامه‌ها و امكانات ويژه براي كودكان و خردسالان مانند تهيه جوايز و هداياي ويژه را از ديگر برنامه‌هاي طرح آرامش بهاري ذكر كرد.
ميرحسيني اشكوري خاطرنشان كرد: در هفته آخر سال جاري غبارروبي بقاع متبركه و مزار شهداي مجاور آنها انجام شده و با همكاري و تعامل نيروي انتظامي تمهيداتي براي برقراري نظم و امنيت اتخاذ مي‌شود.
وي با تاكيد بر تجهيز بقاع متبركه به وسايل ايمني و كمك‌هاي اوليه بيان داشت: در بقاع شاخص استان گروهي از هلال احمر براي برطرف كردن مشكلات احتمالي زائران مستقر مي‌شوند و با همكاري خادمان افتخاري فضاي بقاع متبركه و امكانات رفاهي و بهداشتي براي رفاه حال زائران و مسافران مهيا مي‌شود.
مدير كل اوقاف گيلان اصلاح مديريت بقاع و مساجد گيلان را جزو اولويت برنامه‌هاي اوقاف استان عنوان كرد و افزود: تغيير مديريت امنا و اصلاح مديريت در صدر برنامه‌هاي ما قرار دارد.
وي با اشاره به قانون تجديد انتخاب متوليان و امنا و نظارت مكان‌هاي متبركه و مساجد اظهار داشت: نصب و تغيير هيئت امناي بقاع متبركه و مساجد وظيفه قانوني اوقاف است كه تاكنون اين قانون بيشتر درباره بقاع متبركه و مساجد داراي موقوفه اعمال مي‌شد كه از اين پس اوقاف در باره مساجد فاقد موقوفه نيز ورود مي‌كند.
ميرحسيني‌اشكوري دخالت اوقاف در امور مساجد را تنها در حد انتخاب هيئت امنا دانست و افزود: برنامه‌هاي داخلي مساجد مانند انتخاب امام جماعت و مسائل فرهنگي ربطي به اوقاف ندارد و هيئت امنا خود بايد در اين زمينه تصميم‌گيري كند.
وي تصريح كرد: امر انتخاب اعضاي هيئت‌هاي امنا در كميسيوني متشكل از اوقاف، نماينده‌اي از طرف نماينده ولي فقيه در استان يا امام جمعه شهر، نماينده ولي‌فقيه در سپاه استان يا شهرستان و يك معتمد فرهنگي و محلي به انتخاب مديركل اوقاف صورت مي‌گيرد كه مسئوليت اين كميسيون با اوقاف است.
مدير‌كل اوقاف گيلان با اشاره به اينكه امامان جمعه در هر شهرستان يكي از اعضاي كميسيون هستند، افزود: آنها در انتخاب هيئت امنا دخالت مستقيم دارند.
وي از انتخاب بيش از يك هزار عضو هيئت امنا در مساجد و بقاع متبركه استان خبر داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.